Atatürk
“İşimiz Gücümüz Kapaklı”
Atatürk

Klinik Psikolog Sayın’dan LGS ve YKS adaylarına öneriler

Klinik Psikolog Sayın’dan LGS ve YKS adaylarına öneriler

Kapaklı Belediyesi Psikoloğu Klinik Psikolog Ceren Sayın, 20 Haziran tarihinde yapılacak Liselere Giriş Sınavı ve 27-28 Haziran tarihlerinde yapılacak Yükseköğretim Kurumları Sınavı öncesinde adaylara önerilerde bulundu.

Sınav kaygısının normal olduğunun altını çizen ve kaygı seviyesini artırmamaya özen gösterilmesini ifade eden Psikolog Sayın, “Gerekli önlemleri aldığımız sürece virüsten mümkün olduğunca korunduğumuzu unutmamalıyız. Bu yüzden sınav anında sadece sorulara odaklanmayız.” dedi.

“SINAV ANINDA SADECE SORULARA ODAKLANMALIYIZ”

Lise ve üniversite sınavlarına hazırlanan adaylar için geri sayım sürüyor. Kapaklı Belediyesi Psikoloğu Klinik Psikolog Ceren Sayın, sınav adaylarına önerilerde bulundu. Sayın açıklamasında, “Pandemi sürecinin şuan için devam ediyor olması sebebiyle hayatımızda bir takım değişiklikler gözlenmekte. Alınan bu önlemleri hayatımızın bir parçası olarak kabul edersek süreç bizim için daha kolay devam edecektir. Sınav anında takacağımız maskeyi farklılık olarak değil, günlük hayatta sürekli kullandığımız aksesuar gibi( saat, toka, gözlük vb.) görürsek sınav anında daha rahat olabilirsiniz. Evde yaptığınız sınav provalarında maske takarsanız bu duruma daha kolay alışmayı sağlamış olursunuz. Gerekli önlemleri aldığımız sürece virüsten mümkün olduğunca korunduğumuzu unutmamalıyız. Bu yüzden sınav anında sadece sorulara odaklanmayız.

“KAYGI SEVİYESİNİ ARTIRMAMAYA ÖZEN GÖSTERİN”

Sınav tarihi değişiklikleri stres düzeyinizi arttırmış olabilir. Fakat sınavlardaki başarı; emek ve çalışma disiplini gerektirmektedir. Bu nedenle sınav hazırlıklarınızın şimdiye kadar yaptığınız çalışmalarınızın,  bilgi ve birikimlerinizin bu değişiklerle azalmayacağının farkında olmalısınız. Unutmayın ki kaygı normal bir insan tepkisidir. Ve bu süreçte kaygılanmanız da doğal yeter ki seviyesini artırmamaya özen gösterin.

BAŞARILAR DİLEDİ

Sınav kaygısı yaşadığınız zamanlarda kendi kendinize olumlu cümleler kurun. ‘Bu sınavı yapabilirsin ‘gibi. Yoğun kaygı yaşadığınız anda sınıf içerisinde dikkatinizi başka yerlere çekebilirsiniz. Sınıfın boyası, sıraların dizilişi gibi durumlar dikkatinizi yönelterek sakinleşmenizi sağlayacaktır. Sınava emek vererek çalışan tüm öğrencilerin emeklerinin karşılığını alacağına inanıyorum. Sınava girecek tüm öğrencilere başarılar diliyorum.” dedi.

 

Son Düzenleme Tarihi: 16 Haziran 2020 | 10:18:37
Haberi Paylaş
°
06 Temmuz Pazartesi
Nöbetçi Eczaneler